Tävlingshelgen avklarad

Det har gått lite upp och ner i helgen men IQ har varit grymt fin!! Mycket snyggare är han nu också när han blivit av med lite päls. Han har busat runt på framridningen till alla klasserna, bockat och visat upp sig och tagit i ordentligt över hinderna på framhoppningen. Jag blir bara så glad när han busar på det viset, säger aldrig åt honom när han bockar för jag tycker bara att det är så kul när han visar sån livsglädje. Plus att han förstås oftast gör supermesiga bockningar och gör det aldrig för att försöka få av mig, då hade jag blivit upprörd. Iofs blev jag lite arg på honom på söndagen när jag skulle gå med honom runt skrittrundan efter klassen och han blev knäpp för det var en häst 40 meter framför oss hela vägen som han ville ikapp. Han travade i en samlad öppna hela vägen runt och när jag tvingade honom att skritta så sparkade han bakut... Gammal och mogen häst jotjena.

På fredagen red vi en 1.20 A:0/A:0 med 8 fel (fick nog tidsfel också iofs)
När han var så himla taggad på framhoppningen så var jag inte på honom lika mycket inne på banan, så då föll bommen på andra hindret, ett skitpet som vanligt. På femte hindret, en kombination, kom vi skitbra in men han snubblade i landningen och vi tappade balansen och gjorde ett slidestopp. Tog om och resten av banan kom vi igenom utan några fel, men min nacke kändes inte bra..




På lördagen red vi 1.15 A:1a individuellt och med laget. 0-0
Jag var på honom hela tiden i denna klassen för jag ville säkra en nolla för laget och vi vann omgången och även hela divisionen! Superroligt! I omhoppningen var han riktigt jämn och fin och jag red framåt hela tiden istället för att börja dra i tyglarna innan varje hinder.. Vi vann individuellt också och fick 3 blågula rosetter i samma klass! Helt sanslöst.

Strök mig från nästa klass för det blev för nära inpå, bestämde mig för att rida finalen i lilla rundan på söndagen istället.

Söndag red vi först 1.20 A:0/A:0 med 4 fel i grunden
Hade en jättebra känsla men då kom det där skitpetet igen, inte så mycket att säga nåt om.


Sista klassen var finalen i lilla rundan och vi fick starta sist. Det var en winning round, ung samma som A:1a
Jag var asnervös och lite för taggad så då gjorde jag dom två första riktiga ryttarmissarna under helgen.. I kombinationen så backade jag in = rivning och sen började folk vissla på mig för att jag skulle rida fortare, hade fortf en chans att gå till omhoppning om jag hade snabbast tid i grunden, och då blev jag för ivrig och red helt tokigt. Red för ett stort avsprång på en oxer och det kändes som att IQ var med mig men han fattade nog inte vad jag tänkt, han tyckte nog att vi kunde trampat om ist, så vi brakade in i hindret och jag flög av. Ingen större skada skedd, mest pinsamt, men idag mår min kropp inte bra.



Jag har verkligen världens bästa häst och det har varit ett riktigt privilegium att få tävla honom i helgen så fin som han har varit!

Idag får han vila, tis och ons blir det skogsturer och torsdag rider Sara dressyr. Fre - lör är det micketräning för första gången på ett halvår och söndag blir det nog skogen igen. Han ska bara få ha kul den närmaste tiden och äta upp alla 20 kg morötter jag köpt åt honom.

Kommentarer
Postat av: ingrid

vad roligt att ni ar ett sadant duktigt team!!!

2010-10-07 @ 13:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0