Stabilt

Ja det börjar bli stabilare iaf, har haft två helt klart godkända 1.30 rundor nu dom senaste dagarna. Kanske inte blir en katastrof debut iaf.
IQ hade skitkul med Maria när dom hoppade 90 cm och Maria fick göra sin första "riktiga" omhoppning.
I 1.30 skötte han sig bara finfint också. Vi fick ett stopp på trippeln, vi kom i korsgalopp och han svarade inte framåt lika bra som jag väntat. Skulle lagt in ett till glp språng ist så hade det gått bättre. La honom i botten på en oxer som vi rev men oxern efter det tog han i för kung och fosterland. På träningen idag hoppade vi också en bana och det gick ännu bättre! Jag backade på en oxer ur sväng men IQ bjöd till och resten av banan gick super med ett litet nedslag på en oxer. Tog om oxern igen och 1-3 utan att backa så jag är nöjd med mig själv också. Extra kul var det att IQ gjorde ovanligt fina runda språng och tog i ordentligt.

Maria och IQ
http://www.youtube.com/watch?v=U7K1ank3JWU&feature=player_embedded

Jag och IQ


Igår red Alice ut i skogen och imorrn ska Sara rida dressyr. På torsdag blir det vila inför tävlingarna och herrn ska duschas och klippas, björnpälsen är framme igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0