Där satt den!

Äntligen fick vi ha turen på vår sida :D Andra dagen på Surf gick strålande! Red först 1.10 A:1a med laget som vi vann för vi var enda laget med 3 nollor och jag och IQ fick en individuell 2:a plats! Lite seg i grunden men taggad i omh och supernöjd över att få gå ärevarv 2 ggr, absolut en av hans favoritsaker att göra.

När jag gick banan till nästa klass, 1.25 A:0 så tänkte jag att det här kommer gå åt h-vete. Låång bana och jag var rädd för att IQ skulle vara matt efter allt springande i första klassen. Men tjii fick jag, han glänste inne på banan och jag red bra, vågade dock bara ta hälften av svängarna jag tänkt för jag blev så chockad över hur fint det flöt på.
Det blev ett till ärevarv som vi fick leda! Kan inte med ord beskriva hur kul det var och hur glad jag blev över att jag har en så otroligt fin gubbe! lovelovelovelovelovelove


1.25

Efter tävlingen har vi hunnit rida för en ny tränare och det var kul så det blir nog fler gånger, fick mer hjälp med mig och vad jag kan göra bättre. Sen är det tur att vår vanliga tränare är hård med mig ibland för annars hade jag aldrig vågat hoppa snett på en oxer på 1.30 och hoppa en trippel på 1.40 med lååång anridning. Jag är en fegskit.. men det gick bara fint.

IQ är fortfarande i fin form och glad för det mesta, men grinig när jag gömmer undan morötterna. Igår var jag dock inte snabb nog så han började tugga på en morot med påse och allt och vägrade släppa...
Idag hade vi en spännande tur i skogen. Vadade i magdjupt vatten och mitt i tappade han förstås framskyddet.. Tur han är snäll så jag kunde parkera honom vid ett träd och fiska upp skyddet från myrkanten. Sen ville han köra i full fart hemåt och drog till med en ordentlig brall i farten också och i den vevan lossnade nosgrimman på hackamoret.. Inte lätt att bromsa en taggad IQ med bara käkremmen men till slut så.

Imorgon ska han få va med på banträningen, 90 cm med Maria och 1.30 med mig så vi håller tummarna för en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0