Full fräs

Torsdag: Alice for ut en sväng i skogen och skrittade + travade sen körde dom galoppintervaller på framridningsbanan så IQ fick springa av sig lite. 5 * 4 med ökningar på långsidorna och samling på kortsidorna.

Fredag:
Alice fick fara ut med IQ en sväng i skogen igen men bara skritt i ca 30 min och letade upp frambensskyddet dom tappat dagen innan. Sen duschade jag honom så han skulle vara mera vit än gul på tävlingen :P Han står ut med det så länge man inte blöter ner honom på huvudet men det brukar va oundvikligt eftersom han gillar att gnugga det i piss... Vi brukar inte va de bästa vänner efteråt men ibland måste det göras. Körde även en storsmörjning av hans utrustning, vilket var välbehövligt!

Lördag: Idag var det årets första tävlingsstart som gällde! :) Blir bara en klass om dagen den här helgen så att han är pigg och glad i alla klasser. Blev lite ont om tid på framridningen till 1.10 idag för jag fick stressa runt som en tok, var funktionär hela klassen innan och behövde sen byta om, äta lite, göra iordning IQ och gå banan på 40 min. Var dock ganska lugnt för jag brukar ändå hoppa ganska få språng när vi rider den höjden och IQ skötte sig fint. Han höll sig på mattan men var inte seg eller slapp i benen. Väl inne på banan taggade han till och vi gick runt på 4 fel i fas 1, vi rev tvåan. Jag backade nog lite för mycket på det hindret men inte alls lika mycket som på fjärde hindret, en kombination :P Sen på sjätte hindret bytte han galopp och tvärdrog i sista glpsprånget innan och han vet nog att ja tappar lite kontroll när han gör så, byter galopp tvärt alltså. Matte bromsar ju för mycket ;)  Han försökte med något liknande på nästa hinder också så vi kom lite nära och sen gick det i en skön korsgalopp fram till hindret efter som var sista i fas 1.

Karin filmade oss, tack för det :) Kan dock inte riktigt med hur man gör på den här bloggen så ni får nöja er med en länk tillsvidare.
http://www.youtube.com/watch?v=y2rJVCp5eGE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0