Hästbyte

Onsdag: Jag och Maria gjorde ett litet byte igår, jag red Sten och hon red IQ för jag skulle inte hinna med båda. På lördag ska jag starta Sten i 90 cm klassen på klubbtävlingen så jag skulle hoppa några språng med honom och han skötte sig jättebra. Lite huxflux sådär så bestämde jag och Jenny att Maria ska rida IQ i den klassen också så hon får en liten självförtroendeboost! Jag tror att det kommer gå galant för på den höjden så är IQ en riktigt gentleman, håll i, håll om och styr så fixar han resten! Förhoppningsvis blir det kul för Maria och så kanske hon inser att hon faktiskt kan ;) Hejja hejja! Dom hoppade iaf också några språng på 90-1m och det gick bara bra, förutom att IQ försökte smygöka litegrann och ryckte i tyglarna och hade sig, men han hade ju kul! :P I början jobbade vi i galopp över en cavaletti på volt och åttvolt och han var lite svettig efteråt så han hade fått jobba på bra :)

Efter att vi ridit och Maria duschat Sten så provade vi att lasta på IQ på hennes transport. Han är van att åka brett men vissa saker har tytt på att han kanske hellre åker smalt så vi skulle testa det. Han gick på direkt och sen körde vi två varv runt stallet och han har aldrig stått så stilla! Skönt att slippa behöva trixa med att knyta fast väggen i sidan osv för att han ska åka brett :) IQ tyckte att det va spännande, har inte åkt transport sen aug, men såg lite fundersam ut över att kliva ut på samma ställe igen.

Torsdag: Idag har Alice haft IQ och dom har varit ute i skogen och roat sig. Som tur var hade det hunnit sluta snöa och blåsa så jäkulst så det var nog mysigt. Sen så fick han gå med sin flickvän i hagen igen och dom verkade hålla sig lugna. Kan iofs också berott på skitvädret men vi ser väl.

Fredag: Det blir en vilodag för IQ, funkar bäst som uppvärmning för honom inför tävling. Blir skritten eller så går  vi på en promenad, beror på när och hur jag tar mig till stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0