Slitet

Ja inte för IQ men denna vecka har varit riktigt stressig och slitig för mig, därav bloggtorkan. IQ däremot har fått en liten lugnare vecka.

Söndag: Red 1.20 och han var suuuuperfin verkligen! Verkar funka bra att bara rida en klass om dagen, har ju iofs bara provat det nu men iaf ;) IQ var iaf pigg och framme men ändå väldigt fokuserad på vad jag ville vilket han brukar ha svårt för när han är i gasen. Det gick iaf jättebra tills efter hinder nr 5 då jag tappade tyglarna och vi höll på att missa nästa hinder... "Släpper matte tyglarna sådär så brukar det innebära att jag ska öka". Tog oss över det iaf men tappade lite fokus, kom för nära nästa hinder som vi rev. Jag insåg när jag kollade på filmerna att vi rev "samma" hinder båda dagarna. Hursomhelst så var jag jättenöjd med IQ och han verkade ganska nöjd själv.

Filmen från söndagen



Med tanke på min väldigt hektiska vecka och Alice lediga vecka så har hon fått ta så många dagar hon velat. Jag kan lägga all min energi på jobbet och IQ får va skogsmulle för omväxlings skull :)
Måndag: Alice skrittade ut med IQ.
Tisdag: Vi for ut bakom forslunda med Anna och Elias, trevligt med sällskap. Blev lite mindre galopp än vanligt där och underlaget hade blivit mycket sämre. IQ hade massor med energi kvar när vi kom tillbaka till stallet.
Onsdag: Alice red inne i ridhuset och övade på att ändra antalet glpsprång mellan två cavalettis.
Torsdag: Alice red ut med Karin en sväng men det blev bara skritt + trav pga en massa renar. Blev en sväng på framridningsbanan också så dom kunde galoppera lite.
Fredag: Uteridning för Alice och IQ idag också.

Lördag: Ska kolla om vi tar oss över till I20 eller iaf hamptjärnsbacken, så kondis eller backträning.
Söndag: Pessoalongen

Har lagt ut en medryttarannons nu, har varit kul att rida själv hela tiden men även stressigt och svårt att ta sig fram o tillbaka till stallet dagligen när man inte har bil. Sen går det inte att ignorera det faktum att jag behöver pengarna, speciellt nu när jag bestämt mig för att ta BE-körkortet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0