Lattjolajban

Ja det tyckte IQ att det var att hoppa 90 cm med Maria i lördags! Lite seg på framhoppningen pga det tunga underlaget som var nu när dom bytt. Inne på banan var det lite bättre underlag så där fick Maria fram honom bra och dom klarade banan galant! :) Ett litet pet men vad gör det?
Efter lite vila så var det dags för 1.30 klassen för mig och IQ. Red inte fram så länge och hoppade inte så många språng eftersom det var så djupt men han kändes taggad. Jag var duktigt nervös när vi skulle hoppa banan och red därför inte så bra men superhesten fixade biffen. Jag backade på tvåan som var en bred paralleloxer och insåg försent att vi skulle komma jättedåligt men jag satt bara där och tänkte att det skulle gå åt h-vete. Men icket! IQ räddade upp det hela fastän jag la honom i botten och skuttade glatt över med bara en rivning i framkant. Jag hade förväntat mig ett stopp eller en krasch. Resten av banan red jag bättre och vi tog oss runt utan några fler fel och när jag travade av IQ så brallade han, asnöjd hest. Helt underbart att få hoppa honom när han är så positiv och verkligen bjuder till och jag kan inte beskriva hur glad jag var/är.
Karin var som vanligt supersnäll och filmade oss!




Idag red vi över mot I20 men det gick inte att ta sig ända fram för det var skoterspår som inte bar. Red ist till hamptjärnsbacken och körde intervaller i backen, 3 i varje galopp. IQ tyckte att det var väldigt spännande att fara över vägen dit upp, var fleeeera månader sen sist, så vi for lite hit och dit när han såg äckliga saker och på hemvägen ville han galoppera foooort. Han blev lite svettig iaf men hade mycket energi kvar så vi får se om han har träningsvärk imorrn. Annars får det bli fler vändor nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Izza

Vad duktig han var! Eller ni. Synd bara där på tvåan.

2010-03-29 @ 21:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0