Söndagsseg

Ja det sa mamma att IQ var och det kan nog stämma.. Han hade skitkul med Maria när dom red 90 cm, petade dock ett, men 130 med mig var ingen höjdare. Blev först stressigt på framridningen, mååånga strykningar jag inte visste om, och han kändes lite loj och seg. Inne på banan hade han dålig framåtbjudning, jättedålig jämfört med förra gången vi red 130, och det kändes som att jag fick vara på honom heela tiden. Rev tvåan, ett räcke, ganska grovt för jag la honom för nära men sen tog han i jättebra på nästa fyra hinder. Dock blev det en pallnit på sjuan.. Enda skillnaden då var att jag inte var på honom hela tiden just för att vi låg mycket bättre än på hinderna innan. Tog oss över det och sista hindret sen utan några fler fel.
Tråkigt att han stannar när jag inte "jagar" honom men jag hoppas att det bara var så att han hade en dålig dag alt träningsvärk iaf från fredagen. Lite positivt är det väl iaf att vi tog oss över alla andra hinder utan större problem fastän han inte var på topp.

Måndagen blev en vilodag, Alice skrittade ut.
Tisdagen skulle vi egentligen haft hoppträning men jag hade fått magsjuka under natten.. Alice fick rida istället
och jag tror att det blev en skogstur.
Idag, onsdag, fick Karins kompis Maria låna IQ så dom kunde fara ut i skogen tillsammans eftersom jag fortf är
dålig.
Torsdag ska Alice ha honom igen och dom får fara ut och busa i skogen.
fredag jobbar jag 7-17 så det blir nog longering på kvällen.
Lördag blir det att trimma lite dressyr hade jag tänkt eftersom han gått ute hela veckan. Lägger ev in lite bomarbete så att han blir ordentligt lösgjord.
söndagen ska det provridas, håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0