Olycksfågel...

Det blev hoppning med Maria och Sten i fredags i stora ridhuset, hoppade en bana. När vi galopperade fram så busades det mycket och IQ drog några bocksprång och tävlade med Sten. Hoppade någon linje på låg höjd innan jag hoppade hela banan på ca 1m. Det drogs ordentligt i tyglarna efter varje hinder.. Höjde upp till 1.20 sen och då var han mycket bättre på plats. Slutade dock tråkigt med att Sten sparkade IQ när Maria skulle gå med dom så ja kunde bygga bort.. Blev iaf ingen synlig skada och han markerade bara första stegen när jag sprang med honom.

IQ fick en vilodag på lördagen och gick i skritten med Tindra i ca 45 min. Kändes som att det passade bra iom att han blivit sparkad, han var säkert lite mör bak men ömmade iaf inget.

Idag var det tänkt att vi skulle rida ut med Karin och Tindra men dom planerna grusade snabbt. IQ hade lekt i hagen och rivit sig med brodden, så han hade en ca 10 cm lång reva på insidan av höger fram ovanför knäet. Såg ytligt ut förutom längst ner där det gått djupare och kom ut lite vätska. Skulle ta in han från hagen men det gick lååååååångsamt och han ville inte stödja på benet mer än absolut nödvändigt. Jag blev väldigt orolig och rådfrågade typ alla på stallet men blev lite lugnad. Rengjorde såret och la en kompress över och lindade runt gasbinda plus sån där klibbig som jag glömt namnet på. På vägen tillbaka till boxen från vattenspiltan stannade han upp flera gånger men med hjälp av lite godis så tog vi oss tillbaka. Ska ta loss förbandet imorrn och hoppas på att det inte är infekterat, då måste jag ta ut vet...
Knäppa gamla häst som inte kan ta det lugnt. Blir promenader de närmaste dagarna och vi missar nog micketräningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0